Filem Seefood 2012

4 comments

korang tau kan filem animasi Seefood yang tengah ditayangkan di pawagam sekarang? dah pegi nonton tak?.. hehe.. aku pegi nonton kat alor setar baru-baru ni. Seefood ni adalah filem animasi yang dihasilkan oleh negara Malaysia sendiri dan kini telah ditayangkan di 90+ negara lain di seluruh dunia.

bagi aku, animasi ni adalah permulaan yang bagus dalam industri ni. grafik stail, walaupun tak setanding dengan negara-negara eropah, namun aku nampak peningkatan dalam industri animasi Malaysia. aku yakin 3-4 tahun lagi, Malaysia boleh hasilkan animasi yang lebih superb!

pendapat aku? hhmmm.... menghampakan gak la.. cerita dia agak slow, dan bagi aku sangat teratur menyebabkan dia ambil masa yang lama untuk sampai klimaks. dialog pun agak boring dan background song pun agak hambar..

kalau ada 10 markah, aku bagi 4 kot.. tu just pendapat aku. tapi biasa la.. benda baru.. aku yakin semua ni boleh improve.. go Malaysia Go!!


Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 ulasan

  1. seefood animasi dr Malaysia ke? teringin pulak nk tengok.. HEHE

    BalasPadam
  2. xpe..semua kene pelan2 kan..

    BalasPadam
  3. ohh....Thanks GOD tak tengok lagi...XoXo

    BalasPadam
  4. serius ke slow? takpe la. kita sokong industri tempatan. :)

    BalasPadam

nak tanya soalan tapi takder akaun blogger dan lain-lain? boleh tanya soalan kat fanpage Blog Gary!!™ :)