seksualiti merdeka; demokrasi atau bodohkrasi?

4 comments

benda ni aku dah lama baca sebenarnya, cuma tergerak nak bincang sekarang. hhmm... apa itu seksualiti merdeka?

"Program yang nak perjuangkan “Human Right” dan tuntut hak dan kebebasan golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual [LGBT] untuk mengamalkan gaya hidup pilihan mereka secara sah dan terbuka."- Nurhana Yahya

benda ni tak silap jadi isu gak masa 2011 kan? agak-agak ada lagi tak isu tu tahun ni? hhmm.. sebagaimana yang korang sedia maklum, seksualiti merdeka ni mendapat sokongan padu daripada Majlis Peguam. kenapa Majlis peguam sokong benda ni?

yang tu aku pun tak pasti, ada agenda tersembunyi atau tak. hhmmm.. yang pasti, apa yang aku baca, Majlis Peguam kononnya nak menegakkan hak asasi manusia dan mereka berasa golongan LGBT tidak patut disisihkan.

ini yang aku terbaca daripada salah seorang penyokong seksualiti merdeka ni :

"kerajaan Malaysia perlu menghentikan penindasan terhadap golongan LGBT sekiranya ingin dihormati sebagai negara demokrasi" 

what-the?? demokrasi? well now you are talking about democration. patut ke Malaysia menggubal undang-undang negara terutamanya Seksyen 377A, 377B dan 377C Kanun Keseksaan (akta 574) iaitu (Melakukan persetubuhan bertentangan aturan tabii dan boleh membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan) ? patut?


Malaysia didesak untuk terima seksualiti merdeka atas dasar demokrasi, tapi bagaimana pula dengan Perancis? Perancis negara eropah pertama yang mengharamkan pemakaian purdah di kawasan umum padahal perancis mempunyai bilangan penduduk Islam paling ramai di eropah. dan, perancis juga negara demokrasi.

bagi aku, menghalang pemakaian purdah jugak melanggar hak asasi manusia. di mana keadilannya? hhmm... 


Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 ulasan

  1. ssh nk ckp psl bnde alah ni gary. kita ni umat akhir zaman. berdoalah kita agar sntiasa dlm keimanan n tunduk kepada kekuasaan Allah. tidak alpa akan duniawi yg smntra. InsyaAllah. :)

    BalasPadam
  2. setuju dgm komen sdr @cx's , nak ckp pasal perkara ni mmg susah. sbb bagi saya, kerajaan kena bertegas dlm perkara sebegini khususnya yg melibatkan umat Islam. sbb realiti kini, mmg ramai anak Islam Melayu yg terlibat dlm perkara songsang sebegini. dan nyata sekali dlm Harian Metro hari ni berkaitan dgn seorang isteri lari ikut pengkid bagai. dan pendedahan serta penghayatan menerusi program agama perlu diperluaskan malah peruntukkan perundangan khusus dlm menangani masalaha ni. :)

    **ramai yg terjerumus dlm aktiviti abnormal dan perjuangkannya. menyedihkan. kita doakan mereka yg terlibat kembali ke pangkal jln dan mendapat hidayah Nya. :)

    BalasPadam
  3. biase laa.. manusia akhir zaman.. mcm2 kerenah. hehe

    BalasPadam
  4. majlis peguam tuh mcm bagus2 jer kan...

    BalasPadam

nak tanya soalan tapi takder akaun blogger dan lain-lain? boleh tanya soalan kat fanpage Blog Gary!!™ :)