perhatian pengguna google+

7 comments

patutlah beberapa hari ni aku komen entri orang beribu, tapi takder seekor pun balas kunjungan. rupanya aku tak letak link blog aku kat akaun profile google+ aku. thanks kepada kak sha. nasib baik kak sha bagitau aku kat entri ni.

klik gambar untuk zoom
melalui komen tu, baru la aku tau bahawa kalau kita dah connect profile blogger kita ngan akaun google+, bila kita komen entri orang, dan orang klik nama kita kat komen tu, link tu akan bukak akaun google+ kita. mungkin ramai yang dah tahu. tapi ada jugak yang belum tahu.

so, kita mestilah letak link blog kita kat profile akaun google+ tu. macamana nak letak?

buka akaun google+ > profile > about > edit profile



klik 'contributor to'


klik 'add custom link' > masukkan nama blog pada kotak 'label' dan masukkan url blog pada kotak 'url' > tekan save


tekan 'done editting'


dah siap.. huhuhu~.. sila take note k kepada para pengguna profile google+ yang belum berbuat demikian~.. :)
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

7 ulasan

  1. clara cuma taip url garyasip.blogspot.com ataupun search kat dashboard clara..

    p/s : tulh bagusnya klu url clog kita sng diingat..

    BalasPadam
  2. btw, bley tak buat satu tuto pasal nak buat comment mcm gary?

    yg ada blog, tweets and facebook pya utk comment..

    BalasPadam
  3. dah agak dah. haha~

    patut pun, tak dapat nak tengok page tu.. tak letak link rupanya.

    sama2.. =)

    BalasPadam
  4. owh..tertanya-tanya jugak camne nak wat camtu

    BalasPadam
  5. yep yep boleh , Google plus mmg sejiwa dgn blogger , haha

    BalasPadam
  6. wah , skrg aku dh tahu nak buat mcm mn.. tp aku rase mls nak buat camtu.. hihihi :)

    BalasPadam
  7. tq gary.......
    baru buat! hehe

    BalasPadam

nak tanya soalan tapi takder akaun blogger dan lain-lain? boleh tanya soalan kat fanpage Blog Gary!!™ :)