Khidmat Seni Budaya UniMAP 2012

10 comments

16hb Februari yang lalu, beberapa pelajar dan staf serta pegawai UniMAP dibawa untuk menyertai Khidmat Seni Budaya UniMAP 2012 yang diadakan di Kampung Wang Tok Rendong, Langkawi. program ni macam khidmat masyarakat jugak la, cuma kitorang dikehendaki mengajar budak-budak kampung menari, menyanyi, boria, dikir barat dan lain-lain.

aku? aku dan kawan-kawan aku ajar budak tarian. aku main rebana anak untuk dikir barat jugak. hehe.. kitorang ajar budak-budak tu tarian andung-andung. 

selain tu, sebahagian pelajar dari Kelab Penyayang UniMAP pun join program ni. seronok jugak la.. diorang anjurkan sukaneka untuk budak-budak tu. budak-budak yang join tu semua pelajar sekolah rendah je.. :)

kitorang bertolak balik hari sabtu, 19hb Februari 2012 naik feri pukul 6.00 petang. 3 hari je.. kejap kan? kira ok la.. malam hari jumaat tu, kitorang buat persembahan apa yang kitorang dah ajar kat budak-budak tu. hasilnya boleh la~.. yang penting semua orang happy~heee..

keputusan sukaneka :

1st place= team merah
2nd place= team biru
3rd place= team kuning

dalam program ni jugak, kitorang diberi keluarga angkat.. maknanya sekarang, aku ada dua keluarga angkat; satu kat Perlis, satu kat Langkawi.. keh3.. aku serumah dengan 2 orang lagi kawan aku; Nije kelate dan Alim (abang tough).. hahaha... mak angkat aku kuat melatah.. comel siot.. hahaha~...

sebelum naik feri untuk pulang, kitorang dibawak jalan-jalan ke sungai Kilim, Langkawi melawat Geoforest Kilim Langkawi. best giler.. naik bot sepanjang sungai.. dapat tengok pulau bentuk red indian, kasut, penyu betina dan lain-lain. hehe.. dapat tengok macam-macam ikan..

then pegi shopping. tapi tak beli banyak pun.. beli untuk awek aku je.. tak cukup bajet... hihihi~..

overall?? penat.... tapi seronok!! :)

dengan kak ita.. :)

ni la family angkat aku..
banyak lagi gambar wei.. tapi tak larat nak uplaod~.. huhu~...
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

10 ulasan

  1. Sesi menurunkan ilmu la ni ek? btw, bestla buat kat Langkawi.. :)

    BalasPadam
  2. waa next time bleh ajar sy menari :p hehe.. thx for the link, tp mcm ada something wrong with my badge :p

    BalasPadam
  3. tarian andung2? 1st time dgr...huhu

    BalasPadam
  4. biasalah tu
    aktiviti2 macam nih memang penat tapi best :-)

    BalasPadam

nak tanya soalan tapi takder akaun blogger dan lain-lain? boleh tanya soalan kat fanpage Blog Gary!!™ :)