domain baru

9 comments
Alhamdulillah.. akhirnya dapat gak aku memiliki domain sendiri. dah lama aku idam-idamkan nak ada domain sendiri. syukur..

ok, dah habis sesi gembira secara sopan. sekarang sesi kurang sopan..

YYEEAARRGGHHH!!!! aku dah ada domain sendiri!!! yess!! yahooo!! hoorrayyy!!! wahh!!! huhuhu~.. *penat, tarik nafas kejap.

akhirnya aku dah ada domain sendiri. aku beli kat netkl. RM38 je.. RM35 untuk domain dan RM3 untuk service pemasangan. agak murah la bagi aku yang masih bergelar student. alah, RM38 untuk tahun pertama ni je. lepas ni aku cuma perlu bayar RM35 setiap tahun.
sebab memilih Netkl untuk membeli domain?

 service 24 jam, 7 hari seminggu dan 365 hari setahun. maksudnya mereka sentiasa bersedia untuk berkhidmat. aku tempah domain ni pukul 2 pagi tadi. boleh lagi hantar ticket kat netkl, dan dibalas tak sampai 5 minit. hantar sms pun boleh. aku hantar pukul 2 pagi, dan dibalas dan dibalas serta merta.

cepat. bak aku kata tadi, pukul berapa pun korang hantar tiket, staf netkl balas tiket dengan secepat mungkin. tak perlu tunggu lama-lama. proses pemasangan domain pun kejap je. menurut pengalaman blogger lain termasuk aku, pemasangan hanya ambil masa 15-20 minit untuk dipublish.

mudah. tak perlu nak pening-pening dengan setting. staf netkl tolong setting semua untuk korang. cas pemasangan domain hanya RM3 sahaja. korang hanya perlu tempah, bayar, dan nikmati domain korang.. :)

service yang memuaskan. macam aku kata tadi, mereka sentiasa sedia membantu, dari proses tempahan hingga la ke proses pemasangan

so, tunggu apa lagi? jom beli domain kat netkl!! :)

Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

9 ulasan

  1. wah dah ada domain sendiri. bagus bagus.. ada kemajuan disitu

    BalasPadam
  2. wahhh...da berdomain sendiri tu..congrats gary..:D

    BalasPadam
  3. wahhh ni yang buat aku jeles ngn kau nih.. heee beli domain ni nak bayar camne? bank in or online transfer?

    BalasPadam
  4. congrats ya gary...moga-moga semangat nak berblog tu lebih jitu and tinggi :D

    BalasPadam
  5. abg pon nk tukar domain ler...payment camna tu Gary ?

    BalasPadam
  6. boleh tak nanti hang buat entry khas pasai domain ni? terangkan kebaikan kalau ada domain sendiri and macam mana nk order domain kt NetKL tu.. HUHU

    BalasPadam
  7. wah gary.. bestnye da ade domain sndiri. huhu. congrats! :)

    BalasPadam

nak tanya soalan tapi takder akaun blogger dan lain-lain? boleh tanya soalan kat fanpage Blog Gary!!™ :)