blogger didenda RM300,000...

11 comments
hehe~... aq jarang sebenarnya nak ulas2 berita ni.... sebab x berapa minat la nak buat blog berita~.. tapi aq rasa benda ni korang mesti tau....



seorang blogger yaitu blablablablabla (nama dia aq x ingat) telah didenda RM300,000 akibat menulis satu artikel yang berunsur fitnah terhadap datuk Rais Yatim...

fuuhhh.... dia kena bayar RM100,000 pulak tuh secara tunai.... giler la... rugi2... buat blog atas dasar minat... letak pulak iklan nuffnang nak jana pendapatan ngan blog... last2 kena bayar RM300,000....

korang kena beringat sket tau... berfikir sebelum taip.... jangan dok taip sesuka hati.... kan aq dah buat entri tentang undang2 yang harus diambil berat oleh blogger...

memang dah tersangat rugi la kalau dah kena denda.... kerana jari, dompet binasa....=.="

notakepalalutut : malas nak bincang politik..
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

11 ulasan

  1. baik tulis pasal diri sendiri. lagi bagus x selamat sikit

    BalasPadam
  2. macam2 boleh dibuat dengan jumlah yang besar itu..

    rugi2..

    BalasPadam
  3. nak wat entri politik kena hati kering..n x boleh fitnah2..kan tak memasal kayakan pemimpin huhu..padan muka heheh..nak wat entri politik biar berfakta huhu

    BalasPadam
  4. kena fikir dulu sebelum tulis kan

    BalasPadam
  5. tak pasal-pasal je.
    dah la dunia blog sekarang semakin meluas, setiap hari ada je blogger baru muncul. now kene lebih berhati2!
    pikir dulu sebelum menaip ^_^

    BalasPadam
  6. tgk td lam berita...kang xpasal2 kene ganti rugi..haisshh... kene pikir msak2 sptutnye sblum tulis

    BalasPadam
  7. nak buat sal diri sendiri lagi ok kot.

    p/s : lau ye pon nak bicara sal politik, pasti ade peringatan dulu.. sekadar pandangan peribadi ke ape.

    BalasPadam
  8. As Salam,

    PENGAJARAN : Berfikir dulu sebelum menulis ;)

    BalasPadam
  9. yg pi write psl org laen na wat pe. .
    haha :). .
    penajaran laa ntok si dia

    BalasPadam
  10. bek cerita merepek2 pon ok gak .. heheh

    BalasPadam

nak tanya soalan tapi takder akaun blogger dan lain-lain? boleh tanya soalan kat fanpage Blog Gary!!™ :)